09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 فروردین 1401 در ساعت 53 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر یک از انواع تردمیل را دیگر باید از دستگاه های محبوب در باشگاه ها و حتی خانه ها یاد کرد. چراکه فراوانی و عمومیت آن به قدری است که دیدن یک دستگاه تردمیل خانگی در منزل دوست و آشنا چندان بعید نیست. تردمیل باشگاهی نیز جایگاه خود را دارد. تردمیل در مدل ها و طرح های متنوع با امکانات گوناگون یکی از در دسترس ترین گزینه ها برای لاغری و تناسب اندام است. شما می توانید به راحتی از این وسیله در باشگاه برای گرم کردن بدن خود استفاده کنید. همچنین می توانید با خرید تردمیل برای منزل در هزینه ها صرفه جویی کنید و همه اعضا خانواده را به ورزش تشویق کنید. در این راه می توانید از تردمیل آنلاین مشاوره بگیرید. درست است که این وسیله برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید است، اما هنگام به کارگیری تردمیل باشگاهی باید نکاتی را رعایت کنید، زیرا بسیاری از افراد مجاز به استفاده از این وسیله نیستند و نباید از این وسیله برای ورزش استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داریم که استفاده از تردمیل و تاثیر آن در درمان بیماری های زنان را توضیح دهیم.

آیا استفاده از تردمیل باشگاهی در درمان بیماری زنان موثر است؟

امروزه بیماری تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های شایع بین زنان و دختران است که بیشتر در خانم های چاق مشاهده می شود. تخمدان پلی کیستیک علائم مختلفی دارد از جمله رویش موهای زائد زیر چانه و دیگر قسمت های بدن، چاقی شکمی، ریزش موی سر، بی نظمی در قاعدگی و جوش صورت و در مواردی موجب ناباروری می شود. هنگامی که ذخیره چربی در بدن بیشتر شود سطح هورمون های مردانه افزایش می یابد و سبب اختلال در قاعدگی می شود که مشکلات بسیاری را به همراه دارد. بسیاری از خانم ها و دختران جوان درباره ناباروری ترس واهی دارند، اما باید بدانید که تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک به راحتی با پیاده روی و استفاه از تردمیل باشگاهی درمان شدنی هستند. هر چند که این دو بیماری با یکدیگر تفاوت دارند، اما عامل اصلی هر دو بی تحرکی یا کم تحرکی است.

تنبلی تخمدان سبب یائسگی زودرس می شود و امروزه بسیار درباره ورزش بانوان تاکید شده است، اما بسیاری از افراد زمان کافی برای ورزش و استفاده از باشگاه را ندارند به همین دلیل توصیه می شود که از تردمیل استفاده کنید و با صرف حداقل 30 دقیقه به مدت 5 روز در هفته این اختلالات به راحتی برطرف می شود. پزشکان معتقدند خانم هایی که ورزش روزانه را در برنامه خود قرار می دهند در اقدام به بارداری کمتر دچار مشکل شده و در طول بارداری از مشکلاتی مثل اضافه وزن، فشار خون و اختلالات گوارشی راحت هستند. امروزه کم تحرکی سبب نازایی می شود و پیشنهاد ما به شما بانوان عزیز استفاده از تردمیل باشگاهی است. همچنین استفاده از تردمیل سبب تقویت عضلات شما شده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. چون پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است، اما می‎توانید با ورزش روزانه خود را در برابر این بیماری بیمه کنید.

پس توصیه می شود با ساده ترین وسیله که پیاده روی را شبیه سازی میکند از سنین جوانی ورزش کنید. گذشته از تمام این ها ورزش کردن و استفاده از تردمیل باشگاهی به دلیل آزاد کردن هورمونهای اندورفین، حس شادابی و سرزندگی را در شما افزایش می دهد. 30 دقیقه دویدن بر تردمیل باشگاهی همانند یوگا آرامش بخش است و اختلالات خواب را از بین می برد. باور کنید ورزش کردن با تردمیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری زنان را از بین می برد. به صورت کلی ورزش با تردمیل برای همگان مفید است تنها افرادی در استفاده از آن محدودیت دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

فروش تردمیل باشگاهی به این افراد نباید صورت بگیرد

درست است که تردمیل وسیله ورزشی جالب و مفرحی برای تمامی اعضای خانواده است، اما باید در به کارگیری آن شرایط خود را نیز در نظر داشته باشد تا سبب رسیدن آسیب به بدن نشوید. در ادامه لیست کسانی را آورده ایم که نباید از تردمیل استفاده کنند.

کسانی که مبتلا به آرتروز هستند، ساییدگی غضروفی یا ساییدگی ستون فقرات دارند.
افرادی که چاق هستند و اضافه وزن دارند و به اصطلاح می توان گفت شاخص توده بدنی آنها بیش از 30 است.
کسانی که منیسک آنها بر اثر حادثه پاره شده است یا حتی سابقه جراحی روی آن به خصوص منیسک خارجی زانو دارند.
افرادی که دچار آسیب دیدگی و پارگی درمان نشده در رباط صلیبی زانو هستند، نباید از تردمیل استفاده کنند.
افرادی که سابقه جراحی برای دیسک کمر دارند یا تعویض مفصل انجام داده اند نباید به هیچ وجه از این وسیله استفاده کنند.
سالمندانی که حفظ تعادل برایشان بسیار سخت است.
افرادی که مچ پاهایشان دائم پیچ می خورد.
افرادی که دچار عوارضی مانند سرگیجه، افت فشار و قند هستند.
در کل افراد سالمند، خانم های باردار و افرادی که مبتلا به درد زانو هستند، به خصوص کسانی که زانوی پرانتزی دارند و افراد مبتلا به پوکی استخوان نباید از تردمیل استفاده کنند. پس در هنگام خرید تردمیل باید به این موارد توجه داشته باشیم.

تنها گروهی که نمی توانند از این وسیله استفاده کنند، افرادی هستند که مبتلا به مشکلات مفاصل و استخوانی هستند و چون در هنگام دویدن و راه رفتن بر این وسیله به پاها فشار زیادی وارد می شود احساس درد می کنند به خصوص افرادی که مفاصل آنها خشک است، ورم دارد یا درد می کند. پس اگر دچار مشکلات مفصلی هستید بهتر است به جای استفاده از تردمیل از اسکی فضایی یا الپتیکال بهره ببرید زیرا این وسیله ورزشی فشار کمتری به زانو وارد می کنند و برای این دسته از افراد مناسب تر است. تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی کارا به جز در گروه های گفته شده، برای تمامی افراد مناسب است. حتی بیماران قلبی با رعایت احتیاط می توانند از آن استفاده کنند که در این باره نظر پزشک بسیار مهم است. این وسیله در افرادی که دچار سکته مغزی شده اند بسیار مناسب است و باعث بازتوانی عضلات ضعیف شده آنها می شود.

کلام آخر

امروزه تردمیل به عنوان در دسترس ترین وسیله برای تناسب اندام در همه فروشگاه ها و مراکز ورزشی عرضه می شود. این وسیله در کنار مزایای آن معایبی نیز دارد که استفاده آن را برای همگان محدود می کند. ما در این مقاله این گروه از افراد را برای شما توضیح داده ایم تا با احتیاط بیشتری عمل کنید. پس در هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی به این موارد توجه داشته باشید و بدانید که بسیاری از بیماری های زنان مانند تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک با حرکت ساده ای مثل پیاده روی بر تردمیل درمان شدنی هستند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()