09377000080
سبد خرید 0

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید

دستگاه تردمیل را امروزه کمتر کسی نمی‌شناسد. ابزاری برای پیاده‌روی یا دویدن در محیط مسقف. دستگاهی که گستره استفاده از آن فقط ورزش کردن را دربر‌نمی‌گیرد؛ چراکه بهره‌های درمانی نیز دارد. به ترتیب دیدن یک دستگاه از انواع تردمیل در خانه، باشگاه، درمانگاه، مطب و حتی استخر و آزمایشگاه‌های قلب چندان نباید سبب تعجب شود.

تردمیل چیست؟

اگر بنا باشد تعریفی از تردمیل به دست دهیم، باید آن را دستگاه شبیه‌ساز پیاده‌روی یا دویدن تعریف کرد. سرعت این پیاده‌روی یا دویدن را به آسانی می‌توان تنظیم کرد. تمایل دارید نرم‌دوی کنید؟ دلخواه شما سوزاندن چربی و دویدن سنگین است؟ آیا می‌خواهید تجربه راه رفتن یا دویدن در مسیری کوهستانی یا شیب‌دار را در خانه یا باشگاه بازسازی کنید؟ همه اینها‌ را می‌توان روی تردمیل پیاده کرد.

عملکردهای اصلی تردمیل

تردمیل‌ها امروزه قابلیت‌های بسیاری دارند. حتی می‌توان روی کنسول و در نمایشگرهای بزرگ‌شان ویدئوهای انگیزشی با کیفیت HD تماشا کرد. یا می‌توان شیب فلان منطقه دلخواهِ دویدن را در هر کجای کره زمین، با برنامه‌های آنلاین روی تردمیل پیاده کرد. اما سوا از اینها، همه آنها سه عملکرد اصلی دارند: سرعت، شیب و زمان‌دهی. با ترکیب کردن این سه فاکتور می‌توان به بی‌نهایت وضعیت دلخواه برای دویدن یا پیاده‌روی رسید. با تنظیم کردن و تغییر دادن سرعت و شیب و دادن زمان دلخواه، به نیت خود، حال هرچه هست، خواهید رسید.

ضربه‌گیر

ضربه‌گیر را باید مهم‌ترین بخش از حیث ایمنی و سلامت در هر تردمیل دانست. پس انواع ضربه‌گیرها را بشناسید. ضربه‌گیر کف، نخستین و بدیهی‌ترین ضربه‌گیری است که باید در هر تردمیلی وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم سراغ خرید تردمیلی که ضربه‌گیر ندارد، نروید. چراکه نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه قطعا برای سلامتی‌تان مضر نیز خواهد بود. به این ترتیب ضربه‌گیر کف باید در تردمیل تعبیه شده باشد. این ضربه‌گیر مانع از ایجاد سر و صدا هنگام کار با دستگاه خواهد شد. ضربه‌گیر SDS برای محافظت از مفاصل و ستون فقرات تعبیه می‌شود. وجود این ضربه‌گیر است که اهمیت بسیاری دارد. این ضربه‌گیر فشار بر مفصل‌ها و ستون فقرات را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

ضربه گیر ASA نیز برای سلامتی طراحی شده است و گرچه در افزایش قیمت تردمیل بسیار اثرگذار است، اما در نهایت باید آن را با قیمت سلامتی خود بسنجید. به همین علت این ضربه‌گیر در همه تردمیل‌ها دیده نمی‌شود. انواع دیگری از ضربه‌گیر نیز وجود دارند که به ضربه‌گیر فنری و بالشتکی موسوم‌اند. وظیفه این ضربه‌گیرها این است که تسمه تردمیل را هرچه بیشتر نرم و منعطف کنند.

نمایشگر

نمایشگر انواع دستگاه تردمیل برای نمایش دادن اطلاعاتی است که می‌توان هنگام دویدن یا پیاده‌روی از کاربر استخراج کرد. اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده، میزان مصرف کالری، سرعت، برنامه‌های فعال، زمان، تعداد ضربان قلب و مقدار چربی‌سوزی چیزهایی است که کاربر به واسطه اطلاع از آنها قادر به ترسیم برنامه برای خود خواهد بود. نکته جالب این است که تردمیل به عنوان دستگاهی برای انجام ورزش‌های هوازی، می‌تواند ضربان قلب را به 70 درصد ظرفیت نهایی‌اش برساند. این بدان معنی است که این دستگاه اثرگذاری بسیاری بر بدن شما دارد. بد نیست بدانید برای آنکه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود را بدانید، سن‌تان را از عدد 220 کم کنید، تا نهایت کارایی قلب‌تان به دست آید.

نکات مهمی که باید رعایت کنید

اول از هر چیز کتانی بپوشید. بدون کتانی روی تردمیل رفتن، بی‌ملاحظگی محض است. هرگز از یاد نبرید که پیش از کار با تردمیل بدن خود را گرم کنید. این کار با 5 تا 10 دقیقه انجام حرکت‌های کششی یا با راه رفتن روی تردمیل محقق می‌شود. کافی است به مدت 2 تا 3 دقیقه با سرعت 3 تا 4 کیلومتر در ساعت روی تردمیل راه بروبد، سپس سرعت را به 6 تا 7 کیلومتر بر ساعت برسانید و 1 دقیقه با همین سرعت بدوید و دوباره سرعت را به 4 کیلومتر در ساعت برگردانید و 1 دقیقه دیگر در همین وضعیت راه بروید. به این مرحله Warm Up یا گرم شدن می‌گویند. در پایان کار با تردمیل نیز باید چنین مرحله‌ای را پشت سر بگذارید و دقیقا به همین الگو پایبند باشید. به این مرحله Cool Down یا خنک کردن گفته می‌شود.

به یاد داشته باشید که همیشه از دسته‌‌ها استفاده نکنید و تنها هنگام نداشتن تعادل از آنها کمک بگیرید. چنانچه متوجه شدید که نیازمند استفاده از دسته‌ها هستید، احتمال دهید که سرعت بیش از اندازه است و مناسب شما نیست. این بدان معنی است که باید بیشتر تمرین کنید تا آماده‌تر شوید. برای دست یافتن به این آمادگی، باید هر 4 تا 6 هفته برنامه‌های تمرینی خود را تغییر دهید و بر سختی یا دشواری‌ آن بیفزایید. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که انجام تمرین‌ تکراری در مدت زمان محدودی واکنش بدن را در پی دارد و پس از آن اثر بیشتری نخواهد داشت.

شاخص‌های اثرگذار بر قیمت

عناصری که سبب می‌شود قیمت تردمیل تغییر کند به چندین و چند شاخص بستگی دارد. با این حال مهم‌ترین آنها را می‌توان برند، قدرت موتور و وزن تحمل کردنی دستگاه دانست. گارانتی و امکانات دیگری از قبیل ضربه‌گیرهای تخصصی‌تر و شیب برقی بر قیمت آن می‌افزاید. در باب تحمل وزن دستگاه همیشه در نظر بگیرد که وزن تحمل کردنی دستگاه 10 تا 20 کیلوگرم از وزن شما یا هرکس که از آن استفاده می‌کند، بیشتر باشد.

هنگام خرید تردمیل دقت کنید مزایایی برای شما در نظر گرفته شده باشد. فروشگاه تردمیل آنلاین ارسال و نصب تمامی دستگاه‌های تردمیل را برای شما رایگان انجام خواهد داد. بدون شک این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌های جانبی بسیار اثرگذار باشد. در عین حال، فروشگاه ما این اجازه را به تمامی متقاضیان می‌دهد تا در صورت تمایل از نزدیک دستگاه‌ها را ببینند و حتی آن را آزمایش کنند. ما در فروشگاه تردمیل آنلاین پذیرای حضور شما هستیم.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()