09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 اسفند 1400 در ساعت 34 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این مقاله قصد دارد راجع به دستگاه ورزشی تردمیل باشگاهی و تمرینات هوازی مربوط به آن صحبت کند. در واقع محتوای مقاله به این نکته اشاره خواهد داشت که قبل از شروع تمرین، استفاده از تردمیل باشگاهی مناسب و نیاز است یا خیر. این سوال ممکن است برای اکثر افراد پیش بیاید که آیا تمرینات هوازی، باید پیش از شروع تمرین انجام شوند یا بعد از تمرینات بدنسازی؟ طبیعی است که دیدگاه های مختلفی می تواند برای آن وجود داشته باشد و در واقع پاسخ های متفاوتی به این سوال داده خواهد شد. شاید این سوال در ابتدا بی اهمیت جلوه کند، اما این موضوع باید به طور دقیق بررسی شود و در فعالیت های ورزشی به آن توجه داشت. این موضوع به اهداف ورزشی افراد بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از: کاهش وزن، افزایش قدرت، عضله سازی، تناسب اندام و موارد دیگر. این مقاله به همین موضوع پرداخته است و تصمیم دارد این موضوع را تا حدی روشن کند و افراد را راهنمایی کند. در ادامه با تردمیل آنلاین همراه شوید.

ورزش هوازی چیست و چه مواردی را در بر می گیرد؟

ورزش هایی که شدت تمرینات آن موجب تامین اکسیژن برای گروه های عضلانی اصلی موجود در بدن می شوند، تمرینات هوازی نام می گیرند. این تامین اکسیژن به طور مداوم و طی یک دوره زمانی انجام می شود. ورزش هوازی ورزشی است که انجام آن با سرعتی منظم و طی مدتی طولانی تر خواهد بود. تمرینات هوازی عبارتند از: راه رفتن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، دو استقامت، دو نرم، استفاده از تردمیل باشگاهی، الپتیکال یا اسکی فضایی، دوچرخه ثابت، دستگاه استپ. چربی ها، گلوکز خون و گلوکز ذخیره بدن را می توان به عنوان مهم ترین منبع سوخت در تمرینات ایروبیک یا هوازی دانست. بین تمرینات هوازی دوچرخه ثابت در مقایسه با تمرینات گروهی اسپینیگ تفاوت وجود دارد. انجام یک سری حرکات ورزشی علاوه بر رکاب زدن در تمرینات اسپینینگ وجود دارد.

حالت اول: انجام تمرین هوازی بعد از تمرین بدنسازی

تصور کنید فردی وارد باشگاه ورزشی می شود، با استفاده از تردمیل باشگاهی به مدت 10 دقیقه به گرم کردن خود می پردازد. اما تمایل ندارد که تمرین هوازی را بیشتر از حد معینی انجام دهد زیرا فکر می کند نیازمند حفظ انرژی خود برای تمرینات بدن سازی است. علاوه بر این تصورش این است که در صورت انجام تمرینات هوازی بعد از بدنسازی امکان سوزاندن چربی بیشتری وجود دارد.

حالت دوم: انجام تمرین هوازی قبل از تمرینات بدنسازی

برای این حالت باید مثال دیگری را تصور کرد؛ فکر کنید فردی با استفاده از یک تردمیل باشگاهی به 40 دقیقه تمرین هوازی می پردازد، زیرا فکر می کند در صورت برنامه ریزی انجام آن بعد از تمرین، انرژی لازم را نخواهد داشت. در واقع در چنین حالتی عقیده این است که به علت سرحال بودن در ابتدای تمرین، امکان سوزاندن انرژی بیشتری را دارید در نتیجه مجموع انرژی های مصرفی افزایش پیدا خواهد کرد. قبل از شروع به تمرین برای انجام تمرینات هوازی (مانند استفاده از دستگاه تردمیل) فرد از پاهایی سرحال تر برخوردار است در نتیجه بهتر می تواند این تمرینات را انجام دهد. در این صورت موجب کارآمدتر شدن برنامه تمرینی نیز خواهید شد. به عبارت بهتر تمرین با شدت بیشتر امکان پذیر است و نتیجه نیز بهتر خواهد بود. همچنین بعد از تمرینات بدنسازی، دست ها و پاها سنگین می شوند و این موضوع سبب خواهد شد که فرد نتواند تمرینات هوازی را به خوبی انجام دهد. تمرینات هوازی با شدت متوسط نیازمند انرژی بیشتری در مقایسه با یک جلسه بدن سازی با مدت زمان یکسان است. در نتیجه در صورت تمایل به سوزاندن کالری بیشتر در راستای کاهش وزن، انجام تمرین هوازی توصیه می شود. با انجام تمرینات هوازی پیش از شروع تمرین می توان نتیجه بهتری از تمرین دریافت کرد.

از دیدگاه سلامتی تمرینات هوازی برای افراد بدنساز و وزنه بردار نیز حائز اهمیت است. این تمرینات قابلیت ارتجاعی عروق را حفظ می کند و امری لازم برای سلامتی قلبی – عروقی است. تحقیقات نشان دهنده این است که این قابلیت ارتجاعی در افراد وزنه بردار که تمرینات هوازی را کمتر در برنامه ورزشی خود قرار می دهند نامناسب تر است. همچنین تحقیقات نشان دهنده این است که در صورتی که پیش از شروع به تمرین بدنسازی با وزنه، تمرینات هوازی انجام شود، می تواند سودمند باشد.

آنچه بهتر است در انتهای این مقاله بدانید

این مقاله به موضوع استفاده از تردمیل باشگاهی قبل از شروع به تمرین صحبت کرده است. در واقع این موضوع را بررسی کرده است که تمرینات هوازی مانند استفاده از تردمیل بهتر است پیش از شروع برنامه تمرینی انجام شوند یا پس از آن؟ در نهایت توصیه این است که سعی کنید که پیش از شروع به انجام تمرین ( تمرین بدنسازی) تمرین هوازی را انجام دهید. سرد شدن بدن باید بعد از پایان یافتن تمرینات بدنسازی انجام شود؛ سپس بلافاصله تمرکز باید روی ریکاوری باشد. بهتر است که انجام تمرینات هوازی و بدنسازی طی روزهای مختلف هفته و در دو جلسه مجزا باشد؛ در واقع بهتر است که این تمرینات به صورت جداگانه انجام شود. البته رعایت کردن این نکته مناسب زمانی است که کاهش وزن به عنوان هدف قرار نگرفته باشد. همچنین می توان انجام جلسه های مجزای تمرینی در یک روز امکان پذیر است، اما نیاز به سوخت رسانی مجدد به بدن بین جلسات تمرین خواهید داشت. اگر کاهش وزن به عنوان هدف اصلی قرار گرفته باشد و هر دو تمرین هوازی و بدنسازی طی یک روز انجام شوند موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نهایت کالری سوزی خواهد شد؛ این در صورتی است که پیش از شروع تمرین بدنسازی، تمرینات هوازی اجرا شوند. در صورتی که افزایش قدرت به عنوان هدف اصلی قرار گیرد بهتر است انجام تمرینات هوازی و بدنسازی در دو روز مجزا باشد. زیرا فرد توانایی استفاده از وزنه های خیلی سنگین را جهت افزایش قدرت بعد از تمرینات هوازی نخواهد داشت. آمیختن تمرینات بالاتنه و پایین تنه امکان پذیر است. برای مثال در یک روز دویدن روی تردمیل باشگاهی به همراه تمرینات بدنسازی بالاتنه انجام شود و در روزی دیگر تمرینات بدنسازی پایین تنه اجرا شود.

خرید دستگاه ورزشی تردمیل باشگاهی از تردمیل آنلاین

فروشگاه اینترنتی تردمیل آنلاین یکی از مراکز معتبر خرید و فروش دستگاه تردمیل باشگاهی است که قابلیت ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را در حین خرید به افراد مشتری دارد. در عین حال خرید آنلاین و حضوری دو امکانی است که متقاضیان می توانند به دلخواه یکی را برای خرید تردمیل انتخاب کنند. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()