09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 در ساعت 49 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین حسینی فهرجی (فهرج از توابع استان یزد است) توانسته در اقدام جدید خود رکورد روپایی در جهان را بشکند. این نوجوان بااستعداد و فوتبالیست، در طول چند سال گذشته نیز موفق به شکستن رکوردهای ملی و بین‌المللی دیگر شده بود.

از آنجایی که انجام حرکت روپایی روی تردمیل به نسبت حرکات دیگر نمایشی دشوارتر است، تاکنون کسی موفق به شکستن این رکورد نشده بود. توجه داشته باشید که روپایی زدن بر زمین ثابت، خود کار دشواری است و نیازمند مهارت. حال اگر زیرپایتان تسمه‌ای گردان باشد، تصور اینکه این کار چه میزان دشوارتر خواهد بود، چندان دور از تصور نیست.

پیش از این بیشترین تعداد این حرکت در اختیار ایرانی دیگری به نام «محمد حب درویش» بود که توانسته بود این حرکت را به تعداد 6 هزار و 479 مرتبه انجام دهد. این رکورد در سال 93 به ثبت رسیده بود.

با این حال آقای حسینی فهرجی توانست با اختلاف بسیار موفق به شکستن این رکورد شود. وی تمرینات خود را از 6 ماه پیش در روستای تاریخی و بسیار دیدنی فهرج آغاز کرد و توانست نام خود را به عنوان یک ایرانی دیگر در زمینه انجام حرکات نمایشی با توپ ماندگار کند.

محمدحسین 8 هزار و 212 بار روپایی زد تا این رکورد ثبت شود. رکورد ثبت شده توسط این ورزشکار بااستعداد نه‌تنها اختلاف زیادی با رکورد قبلی دارد، بلکه به‌نظر می‌رسد شکستن آن دشوار هم باشد و برای بسیاری از ورزشکاران این حوزه غیرممکن به نظر آید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()