09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 در ساعت 53 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اخیرا فیلمی از فضانوردی چینی پخش شده است، که در حال تمرین بر روی تردمیل است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این فیلم فضانوردی چینی به نام نی هایشنگ (Nie Haisheng) در ایستگاه فضایی تیانگونگ، در حال تمرین بر روی تردمیل دیده می‌شود و از کیسه آب مخصوص فضانوردان آب می‌نوشد. طناب‌هایی که به وی متصل است کمک می‌کند تا هنگام تمرین بر روی تردمیل در محیط شناور نشود و به دلیل نبود نیروی جاذبه در فضا، از کیسه‌های مخصوص برای نوشیدن آب استفاده می‌کند.

در هزارۀ جدید با پیشرفت تکنولوژی و فرستادن فضانورد به فضا، حفظ سلامتی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. دانشمندان در حال کشف روش‌هایی هستند که فضانوردان را قادر می‌سازد در محیط خلا ورزش کنند. این موضوع علاوه بر حفظ سلامتی به بالا نگه داشتن روحیه و جلوگیری از افسردگی کمک می‌کند.

هایشنگ، فرمانده ماموریت شنژو 12، به همراه دو فضانورد دیگر برای انجام مامورتی سه ماهه به ایستگاه فضایی چین رفته بود و پس از انجام آن به زمین بازگشت. این فضانورد در دو مامویت دیگر سفر به فضا نیز حضور داشته و آنها را با موفقیت به پایان رسانده است.

چین، پیش از آمریکا و شوروی (روسیه) سومین کشور دنیاست که توانسته انسان به فضا بفرستد. این کشور پس از رد درخواست همکاری با ایستگاه فضایی از سوی امریکا (ناسا)، تصمیم گرفته ایستگاه فضایی خود را راه اندازی کند.

ایستگاه فضایی چین حداقل تا 10 سال دیگر در فضا باقی خواهد ماند. این در حالی‌ است که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی (با مشارکت 15 کشور جهان، به جز چین) در سال 2030 به کار خود پایان دهد.

البته دویدن روی تردمیل در فضا به معنی پیشتازی چینی ها در این کار نیست. پیش از این فضانوردان آمریکایی و در سال 2009 (تصویر بالا) چنین چیزی را تجربه کرده بودند. این کار در پی برنامه حفظ سلامتی فضانوردان ناسا انجام شده بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()