09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 فروردین 1401 در ساعت 18 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید صفحه مانیتوری که جلوی تردمیل قرار دارد توجه شما را به خود جلب کرده باشد و گاهی نیز برای یادگیری نحوه کارکرد آن با کلیدهایش بازی کرده باشید و به صورت خودکار مواردی را در این باره یاد گرفته باشید. بی شک زمانی که لباس ورزشی به تن می کنید و پای خود را روی تردمیل می گذارید، اولین چیزی که مشاهده می کنید صفحه تردمیل است. امروزه با توجه به گسترش مدل ها و تنوع در انواع تردمیل صفحه مانیتورهای مختلفی با قابلیت های جدید وجود دارند که البته ماهیت کلی آن ها به یک صورت است. پس با تردمیل آنلاین همراه باشید، زیرا قصد داریم درباره صفحه تردمیل خانگی به شما توضیحاتی ارائه دهیم.

صفحه تردمیل خانگی چگونه است؟

بر تمامی صفحات مانیتور تردمیل دکمه استارت یا روشن کردن وجود دارد که معمولا با رنگ سبز نشان داده می شود. دکمه پایان یا استاپ نیز با رنگ قرمز مشخص است. بر صفحه مانیتور کلیدهای دوتایی وجود دارد که برای کم یازیاد کردن سرعت هستند. همچنین کلیدهایی به همین صورت نیز وجود دارند که به وسیله آن می توانید شیب تردمیل را زیاد یا کم کنید. البته برای کم یا زیاد کردن سرعت و شیب کلیدهایی وجود دارند که میتوانید به صورت مستقیم اندازه دلخواه خود را مشخص کنید. در بسیاری از تردمیل ها برنامه هایی به صورت پیش فرض وجود دارند و شما می توانید با انتخاب یک برنامه طبق الگوی آن پیش بروید. البته بسیاری از افراد تمایل دارند از حالت manual یا حالت دستی استفاده کنند و برنامه خود را داشته باشند. این قابلیت برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار کارا است زیرا متناسب با برنامه هایی که مربی به آن ها اختصاص داده است، ورزش می کنند و به این صورت از تردمیل خانگی بهره می برند.

امروزه با پیشرفت فناوری قابلیت های دیگری برای تردمیل وجود دارد که شما می توانید با استفاده از گجت های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند یا تلفن همراه به صفحه مانیتور متصل شوید و به این صورت با استفاده از برنامه های موجود علائم حیاتی و ضربان قلب خود را اندازه گیری نموده و این اطلاعات را به گوشی همراه یا تردمیل ارسال کنید و سلامت قلب و عروق خود را کنترل کنید. همچنین برد کنترل برنامه ‎ریزی شدنی است که البته نیازی نیست که شما این کار را انجام دهید زیرا کارخانه های سازنده تردمیل خانگی بسیاری برنامه پیش فرض دارند و شما می توانید به منظور ورزش و تناسب اندام از یکی از آن ها استفاده کنید. در این برنامه های پیش فرض کم و زیاد سرعت، شیب برقی و مدت زمان کار کردن در آن به صورت اتوماتیک تعریف شده است. تردمیل خانگی معمولا برنامه هایی مانند کاهش وزن، ورزش هوازی، ایروبیک و چند برنامه دیگر است که می توانید با انتخاب یکی از آن ها به هدف خود برای رسیدن به تناسب اندام نزدیک تر شوید. هرکدام از دکمه های موجود بر صفحه تردمیل خانگی معنای خاصی و کارکرد مخصوص خود را دارد.

نمایشگر ال سی دی

همه تردمیل های موتوری نمایشگر ال سی دی دارند و فقط تردمیل های بدون موتور هستند که صفحه نمایش یا کنسول ندارند. این قسمت وظیفه نمایش اطلاعات لازم و ذخیره آن ها بعد از استفاده را دارند. اندازه و مدل ال سی دی بسته به نوع برند و مدل تردمیل متفاوت است.

زمان

این دکمه وظیفه ثبت زمان شما را به عهده دارد و به شما میگوید که چه مدت زمانی راه رفته یا دویده اید. بسیاری از تردمیل ها بعد از مدت زمان ثبت شده حالت خنک کردن خودکار دارند، اما اگر شما می خواهید مدت زمان طولانی تری ورزش کنید باید قبل از شروع کار با استفاده از دکمه مربوطه تنظیم زمان را تغییر دهید.

سرعت

سرعت متناسب هر کاربر متفاوت است و شما باید بر اساس اهداف تمرینی خود تنظیمات را برقرار کنید. سرعت بر روی صفحه نمایش تردمیل خانگی بر اساس کیلومتر بر ساعت یا مایل بر ساعت نمایش داده می شود و شما می توانید تنها با استفاد ه از دکمه های + و – سرعت خود را افزایش یا کاهش دهید. تغییر سرعت در تمامی تردمیل ها به یک شکل نیست برخی با اعداد زوج نمایان می شوند و برخی با اعداد اعشاری تنظیم شدنی هستند. بعضی از تردمیل های خانگی هر دو نوع تنظیم را دارند به این صورت که از اعداد زوج برای پرش سرعت و افزایش زیاد آن استفاده می شود و اعداد منفی برای تغییر جزئی به کار می روند.

شیب

این دکمه بیانگر میزان شیب دستگاه است هنگامی که قصد دارید بر روی آن راه بروید و خود را به چالش بکشید. هنگامی که شما از شیب تردمیل استفاده می کنید در حقیقت همانند این است که بر وری یک تپه پیاده روی می کنید. برخی تردمیل ها شیب را به صورت عددی و برخی دیگر به صورت درصدی نشان می دهند. تغییر شیب در تردمیل خانگی از 0 تا 15 درصد تنظیم شدنی است و با دو دکمه + و – کم و زیاد می شوند.

مسافت

این کلید مسافت طی شده در طول تمرین را گزارش می دهد و معمولا بر اساس دورسنج تسمه یا گردش تسمه اندازه گیری می شود و همانند سرعت با کیلومتر و مایل سنجیده می شود. هر چه سرعت شما بیشتر باشد، مسافت طی شده بیشتر می شود و سرعت و مسافت رابطه مستقیم دارند.

مانیتور ضربان قلب

این شاخصه نرخ ضربان قلب را به ما می گوید و میزان ضربان قلب در هر دقیقه را می سنجد. این معیار توسط سنسورهایی که بر دستگیره های تردمیل خانگی واقع هستند، اندازه گیری شده و بر صفحه نمایش نشان داده می شود. این معیار در کنار تناسب اندام برای نظارت ورزشی بر سلامت نیز بسیار اهمیت دارد و اگر می خواهید لاغری و چربی سوزی داشته باشید باید نرخ ضربان قلب خود را در محدوده هوازی 80% تا 90% قرار دهید.

همچنین در تردمیل خانگی قابلیت های دیگری نمایش داده می شود از جمله:

• کالری
• شاخص سوخت و ساز
• شروع سریع
• سرعت متناوب

کلام آخر

تردمیل خانگی بر اساس نوع و مدل آن می تواند صفحه نمایش های مختلفی داشته باشد. بهتر است که شما با کلید های موجود بر صفحه آشناییت داشته باشید که بتوانید به خوبی از آن ها استفاده کنید. البته در این مقاله بیشتر درباره کلیدهایی صحبت شد که در اکثر تردمیل ها موجود هستند و می دانید که بر اساس مدل صفحه تردمیل نیز تغییر می کند و در تردمیل های مدل بالا امکانات بیشتری وجود دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()