09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 7 فروردین 1401 در ساعت 20 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کسانی که همیشه سرپا هستند ممکن است به مشکلات و بیماری های وریدی دچار شوند. یکی از راهکارهای پیشگیری از آن، استفاده از دستگاه تردمیل خانگی است. بدیهی است که راهکارهای بسیاری برای مقابله با بروز این بیماری وجود دارد. با این حال، آنچه در رابطه با استفاده از تردمیل و ورزش کردن در خانه برای پیشگیری از این بیماری می توان مطرح کرد، یکی از راهکارهای موجود خواهد بود. تردمیل آنلاین در این مقاله مطالبی را جمع آوری کرده تا استفاده از تردمیل خانگی را در رابطه با پیشگیری از این بیماری ها توضیح دهد. با ما همراه باشید.

آشنایی مختصر با بیماری های وریدی

وریدها در واقع رگ هایی هستند که خون را از بافت های بدن به قلب انتقال می دهند. برای اینکه اندام های ما بتوانند زنده بمانند، باید خونی مملو از اکسیژن به آن ها برسد؛ بنابراین قلب برای تهیه اکسیژن، خون برگشته از بافت ها را به ریه می فرستد. ریه پس از پمپاژ اکسیژن به خون، خون غنی شده را توسط رگ ها به اندام ها ارسال می کند. در اندام پا رگها طوری طراحی شدند که دارای دریچه یک طرفه هستند تا به قلب فشار بیشتر نیاید و خون به راحتی گردش داشته باشد. اما اگر این دریچه ها ضعیف شوند، خون بازمی گردد و در رگ ها جمع می شود. این جمع شدن خون در نقطه ای از رگ باعث ورم خواهد شد که در نهایت منجر به واریس می شوند.

علت بیماری های وریدی چیست؟

برخی از بیماری ها به خاطر عواملی به وجود می آیند، برخی هم سابقه وراثت ژنتیکی دارند. اما بیماری واریس به وسیله عواملی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بروز می دهد.

افزایش سن (عمدتاً کهنسالان)
ارث و سابقه ژنتیکی خانوادگی
چاقی زیاد (بخصوص چاقی ناحیه شکم)
یبوست های شدید
پوشیدن لباس های نامناسب (بسیار تنگ)
بارداری و اختلالات هورمونی (بیشتر در بانوان شایع است)
همچنین از دیگر عوامل این بیماری های وریدی ایستادن بیش از حد و نشستن های طولانی مدت می توان اشاره کرد. متأسفانه، سبک زندگی اکثر افراد جامعه با این دو مورد آخر بیشتر در رابطه است. به همین خاطر در این زمینه باید هشیار بود و شرایط را به سود سلامت تغییر داد یا حتی المقدور تصحیح کرد.

مزایای ورزش کردن برای بیماران شریانی

بیماری شریانی (وریدی) زمانی رخ می دهند که پلاک هایی که از کلسترول و سایر مواد چرب تشکیل شده اند، رگ های خونی را که به پاها و پاها منتهی می شوند مسدود می کند. این مشکل می تواند باعث درد و گرفتگی در پاهای شما شود، زیرا عضلات آن ناحیه به اندازه کافی خون و اکسیژن دریافت نخواهند کرد. ممکن است به نظر برسد که ورزش فقط اوضاع را بدتر کند! اما برعکس این موضوع صادق است؛ در واقع استفاده از تردمیل خانگی می تواند گردش خون شما را با تشکیل رگ های خونی جدید بهبود بخشد. مؤسسه ملی بهداشت خاطرنشان می کند که این کار می تواند درد را هم کاهش دهد.

مزیت های راه رفتن با تردمیل خانگی

Emile R. Mohler، مدیر فقید Vascular Medicine در Penn Medicine، می گوید: چندین کارآزمایی بالینی (جامعه انتخاب تصادفی) نشان داده اند که پیاده روی تردمیل خانگی می تواند تفاوت های شگفت انگیزی (از نظر پیشگیری و درمانی) برای افراد مبتلا به بیماری عروقی ایجاد کند. حتی انجام دادن هر ورزش و تمرین دیگری هم خوب است. دکتر مولر خاطرنشان می کند، هیچ محدودیتی در کاری که فرد مبتلا به بیماری وریدی می تواند انجام دهد وجود ندارد. در عوض اکثر آزمایش های بالینی از مزایای پیاده روی پشتیبانی می کنند. به همین دلیل است که ما پیدا روی با دستگاه تردمیل علی الخصوص تردمیل خانگی را برای بیماران توصیه می کنیم.

پیاده روی بهترین درمان و پیشگیری است

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2012 که دکتر مولر برای مجله Circulation هم نویسنده آن بود، نشان داد؛ بیماران مبتلا به PAD که یک برنامه شش ماهه استفاده از تردمیل خانگی ، تحت نظارت را انجام می دادند، می توانستند بیشتر از بیمارانی که برای بازگرداندن جریان خون طبیعی به پاهای خود عمل جراحی انجام داده اند، راه بروند. بنابراین گروه ورزشکار نیز بهتر از افرادی که ورزش یا جراحی انجام ندادند، عمل کردند. دکتر مولر می گوید که فعالیت های دیگر، مانند دوچرخه سواری یا شنا، در بیماران مطالعه نشده است. ما نمی توانیم تضمین کنیم که آنها از مزایای مشابه پیاده روی برخوردار خواهند شد. البته حتماً قبل از انجام هر ورزشی، همیشه با پزشک خود صحبت و مشورت کنید. دکتر مولر بیان کرده اند: همکاری با یک فیزیوتراپ برای شروع یک برنامه پیاده روی حرکت ایدئالی است. همچنین دکتر مولر پیشنهاد می کند، برای چند هفته یک مربی شخصی بگیرید تا در صورت امکان به شما کمک کند تا تمرینات خود را تحت نظر وی انجام دهید. سایر بیماران هم می توانند به عنوان بخشی از برنامه ورزشی، فقط شروع به راه رفتن روی تردمیل خانگی یا اطراف مراکز خرید یا محله خود داشته باشند.

نحوه صحیح انجام فعالیت های ورزشی

نکته کلیدی برای بهترین استفاده از برنامه پیاده روی تردمیل خانگی (تحت نظارت یا بدون نظارت) این است که این مراحل ذکر شده را انجام دهید.

مرحله 1: گرم کردن عضلات ساق پا و ران. باید هر پا را به صورت مجزا به مدت 10 تا 15 ثانیه بکشید.
مرحله 2: شروع به راه رفتن کنید. حدود 5 دقیقه با سرعت کافی راه بروید، حتی اگر ممکن است باعث درد خفیف شود.
مرحله 3: توقف و استراحت. پس از 5 دقیقه درد خفیف یا متوسط، توقف کنید و استراحت کنید تا درد برطرف شود.
مرحله 4: روال راه رفتن و توقف را چندین بار تکرار کنید. در دو ماه اول برنامه تمرین با تردمیل خانگی به آرامی تمرین کنید. همچنین در کل 35 دقیقه در هر جلسه پیاده روی داشته باشید، بدون احتساب استراحت های تعیین شده در تمرین. در نهایت به برنامه چند دقیقه اضافه کنید تا به هدف 50 دقیقه پیاده روی برسید.
مرحله 5: سرد کنید. با پیاده روی آهسته به مدت 5 دقیقه کار را تمام کنید. سپس دوباره عضلات ساق پا و ران خود را بکشید.
مرحله 6: به این کارها سعی کنید عادت کرده و در نهایت حداقل 3 تا 5 بار در هفته 50 دقیقه پیاده روی کنید.

همان طور که آسان تر خواهد شد، خود را به چالش بکشید تا سخت تر کار کنید. می توانید پیاده روی با شیب را با تردمیل خانگی امتحان کنید. به خاطر داشته باشید، بیماری وریدی پس از سال ها طول کشیدن در پاهای شما ایجاد شده است و چند ماه طول خواهد کشید تا راه رفتن شما بهبود یابد.

جمع بندی

استفاده از تردمیل خانگی برای پیشگیری و درمان بیماری های وریدی بسیار مفید است. اما نباید به خود فشار وارد کنید، پس سعی کنید به جای انجام تمرین های سنگین، برای مدتی بی اضطراب و بدون فشار پیاده روی و تمرین داشته باشید. راز موفقیت و مهم در بهبود کامل و رهایی یافتن از این بیماری صبور بودن است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره نحوه خرید انواع تردمیل خانگی با ما تماس بگیرید. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()