09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 20 فروردین 1401 در ساعت 44 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از حساس ترین دوران ها بعد از سکته مغزی، کمک و نگهداری از بیمار به منظور بازیابی توان بدنی اوست. بهبود وضعیت حرکتی و استقلال در راه رفتن سبب بهبود کیفیت زندگی و افزایش دامنه حرکات فرد برای انجام کارهای روزمره می شود. بسته به شدت آسیب، ضعف یا فلج شدن یک طرفه بدن و سایر اختلالات نورولوژیکی بعد از سکته مغزی مانند از دست دادن تعادل، ضعف عضلات، ناهماهنگی اعضای بدن و اختلال در درک فضا و مکان، دوره درمان می تواند سوال برانگیز باشد. در این هنگام است که این افرد نیازمند به مراقبت دیگران هستند و می توانند متناسب با شرایط خود روش های دارودرمانی، ورزش و عمل جراحی را انجام دهند. در این میان خرید تردمیل می تواند یکی از راهکارهای موجود باشد. پس با هایپرجیم همراه باشید.

درمان مشکلات حرکتی پس از سکته مغزی با خرید تردمیل

بعد از وقوع سکته مغزی این بیماران با مشکلات حرکتی مواجه می شوند و نمی توانند بدون کمک دیگران کاری انجام دهند و امنیتشان به خطر می افتد. به دلیل ضعف سیستم عصبی و اختلال در آن، قدرت عضلات کم شده و سبب بروز بی تعادلی در مفاصل می شود. باید سعی شود محیطی ایمن برای بیمار به وجود بیاید و هر چیزی که سلامت او را به خطر می اندازد، جمع آوری شود. چون درک بیمار از فضا و مکان مختل می شود. گاهی به سبب خستگی عضلانی، فرآیند بهبودی به کندی پیش می رود و به علت اختلال عصبی انتقال پیام از مغز به اعضا دچار اختلال می شود. برای افرادی که دچار سکته مغزی شدند بهترین راه برای توان یابی به کارگیری عصا، بریس و واکر است. در این میان انگشتان پا نیز یکی از مواردی هستند که چون در آخرین نقطه از پا قرار دارند، به علت فاصله از مغز بهبود پیدا می کنند. درباره انگشتان پا اختلالاتی نظیر چنگالی شدن انگشتان پا و انگشت چکشی وجود دارند.

برای بازیابی توان انگشتان پا حرکات بسیاری وجود دارد از جمله کشش عضله بازکننده پا، برداشتن مهره به وسیله انگشتان، کشش پا به کمک حوله، ضربه زدن با انگشتان پا. همچنین برای بهبود راه رفتن باید مجموعه ای از تمرینات ویژه عضلات را انجام دهید که به حفظ تعادل و هماهنگی بدن کمک کند. از جمله آن ها می توان به تمرینات ویژه تعادل و ایستادن در سطح متوسط و پیشرفته، تمرینات مخصوص پل زدن و ورزش در آب و خرید تردمیل اشاره کرد. ورزش در آب و به اصطلاح آب درمانی کمک شایانی به بهبود وضعیت بیماران بعد از سکته مغزی می کند. تحقیقات نشان می دهند که ورزش در آب باعث می شود از فشار وارد شده بر بدن کاسته شود و همین امر کمک شایانی به بهبود وضعیت بیمار می کند. خرید تردمیل و راه رفتن بیمار بر روی آن نیز بسیار کمک کننده است و رفته رفته سبب بهبود مشکلات حرکتی او می شود. بنابراین تهیه تردمیل و به کارگیری آن در خانه برای فرد پس از سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است.

در یکی از تحقیقات انجام شده از بیماران خواسته شده بود که با تردمیل راه بروند و برخی دیگر بر تردمیلی راه می رفتند که تا قفسه سینه آن ها را آب پوشانده بود. نکته جالب اینجا بود که هیچ کدام از بیماران از فشار زیاد شکایت نداشتند و نتیجه آن بود که ورزش در آب باعث پیشرفت چشمگیر بیماران بود. بهتر است بیماران در طول درمان از کفش طبی مخصوص و اسپلینت مخصوص پا در کنار خرید تردمیل استفاده کنند این کفی ها با هدایت و محافظت از مچ پا در هنگام راه رفتن به توان بخشی فرد کمک می کنند. قالب بریس و انواع آن به منظور حفظ سلامت بیمار نیز به همین منظور استفاده می شوند. گاهی در درمان بیمار به کارگیری کفش طبی، تمرینات فیزیوتراپی و کششی مؤثر نبوده و فرد باید به منظور رفع فشار، پیوند تاندون انجام دهد. این زمانی است که بیمار دچار اسپاسم شدید شده باشد و از این روی می توان عملکرد بیمار را بهبود بخشید.

خرید تردمیل و بهبود وضعیت سالمندان به منظور جلوگیری از سکته مغزی

در ادامه می توان گفت که شما با خرید تردمیل می توانید وضعیت بیمار خود را پس از سکته مغزی بهبود ببخشید و همینطور با ورزش روزانه برای سالمندان به بهبود سلامتی آن ها و جلوگیری از خطر سکته مغزی کمک کنید. سالمندان عزیز و محترم جزء آن دسته از افرادی هستند که در هنگام خرید تردمیل باید سن آن ها را در نظر گرفت. به خاطر کهولت سن، حفظ تعادل در این افراد بسیار سخت است و امکان آسیب دیدن و صدمه به آنها وجود دارد. البته بهتر است سالمندان با پزشک خود مشورت کنند. هنگامی که پزشک مجوز استفاده از این وسیله را بدهد، سالمندان می تونند با سرعت کم و بدون شیب روی آن راه بروند.

تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی کارا به غیر از گروه های گفته شده، برای تمامی افراد مناسب است. حتی بیماران قلبی با رعایت احتیاط می توانند از آن استفاده کنند که در این راستا نظر پزشک بسیار مهم است. انواع تردمیل خانگی یا باشگاهی در افرادی که دچار سکته مغزی شده اند بسیار مناسب است و باعث بازتوانی عضلات ضعیف شده آنها می شود. راه رفتن بر تردمیل برای افراد سالمند مزایای زیادی از جمله تقویت حافظه، بهبود سلامت بدن، کاهش دردهای آرتروز، افزایش سیستم ایمنی و کمک به کاهش وزن را به همراه دارد. تردمیل ریسک آسیب به مفاصل و ناتوانی حرکتی را تا 41 درصد کاهش می دهد و در این راستا به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک می کند.

خوشبختانه مدل های تردمیل بسیار متنوع هستند و می توانید بهترین آن ها را برای سالمند عزیز خود تهیه کنید و خیال خود را از بابت سلامتی او راحت کنید و این وسیله برای افراد سالمندی که می خواهند به صورت منظم و روزانه ورزش کنند بسیار کاراست. تردمیل های استفاده شدنی برای سالمندان، خوشبختانه در دسترس و با قابلیت های مختلف هستند. شما می توانید درباره خرید تردمیل به سادگی تحقیق کنید. تردمیل بهترین وسیله ورزش برای سالمندان است و افراد می توانند به سادگی در فضای خانه و در همه حال از آن استفاده کنند و به سبکی سالم زندگی کنند. بسیاری از تردمیل ها ضربه گیرهای باکیفیت دارند که برای سالمندان بسیار سودمند است. همچنین با توجه به شرایط سالمند باید به ایمنی، در دسترس بودن صفحه و استفاده راحت سالمندان از این وسیله نیز توجه کرد. تحقیقات نشان داه است که سالمندانی که بتوانند روزانه پیاده روی کنند، سلامت بدنی بیشتری دارند.

کلام آخر

بهبود مشکلات حرکتی پس از سکته مغزی برای بیماران همیشه یک دغدغه بوده است و یکی از ساده ترین راه ها در کنار به کارگیری تمرین های دیگر خرید تردمیل است. به وسیله راه رفتن بر تردمیل فرد قادر خواهد بود عضلات خود را تقویت کند و به این صورت وضعیت حرکتی خود را بهبود ببخشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()