09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 21 فروردین 1401 در ساعت 23 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این مقاله قصد دارد درباره فروش تردمیل به افرادی صحبت کند که دارای پوکی استخوان هستند. ورزش کردن و فعالیت بدنی را می توان به عنوان ابزار پیشگیری پوکی استخوان معرفی کرد. همچنین ورزش می تواند برای توان بخشی در درمان پوکی استخوان نیز اهمیت داشته باشد تا کیفیت زندگی افراد را افزایش دهد و عملکرد آنها را نیز بهبود ببخشد. ورزش های مختلفی وجود دارند که می توانند روی درمان پوکی استخوان اثر بگذارند، اما ورزش های تحمل کننده وزن اثرگذاری بیشتری دارند و می توانند علائم پوکی استخوان را کنترل کنند. محتوای این مقاله قصد دارد به پاسخ این پرسش برسد که آیا استفاده از دستگاه تردمیل برای افراد مبتلا به پوکی استخوان مناسب است یا خیر.

دستگاه ورزشی تردمیل و پوکی استخوان

آخرین تحقیقات در زمینه انجام فعالیت های ورزشی با استفاده از دستگاه های هوازی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت نشان دهنده این است که انجام برنامه تمرینی با دستگاه ورزشی تردمیل موجب وارد شدن فشار زیادی به ستون فقرات و اندام تحتانی می شود. به همین علت است که می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و موجب پیشگیری از بیماری پوکی استخوان شود. پزشکان عقیده دارند در صورتی که برنامه تمرینی با دوچرخه ثابت انجام شود نمی تواند چندان روی تراکم استخوان اثر بگذارد. این دستگاه (دوچرخه ثابت) به افرادی توصیه می شود که به علت هایی همچون کمر درد، چاقی زیاده و زانو درد، استفاده از تردمیل به منظور ورزش برای آنها ممکن نیست. حین استفاده از دستگاه دوچرخه ثابت، تنظیم زین و فرمان باید طوری باشد که از خم شدن بیش از حد کمر و زانوی فرد جلوگیری شود. پیاده روی و راه رفتن در سطوح هموار و صاف را می توان یکی از ورزش های ساده و مفید به شمار آورد که افرادی که به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند می توانند انجام دهند. چنین افرادی نباید ورزش های رزمی و تمرینات پربرخورد (برای مثال فوتبال) را به عنوان ورزش در نظر بگیرند. همچنین خودداری از دویدن پرسرعت نیز به این افراد پیشنهاد می شود. چنین ورزش هایی ممکن است باعث شوند که فرد زمین بخورد یا با شکستگی مواجه شود.

ورزش تاچی

ورزش تاچی که برگرفته از ورزش های رزمی چین است به عنوان ورزشی معرفی شده است که برای افراد سالمند مناسب است. این ورزش می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و برای آن سودمند است، موجب بهبود تعادل فرد می شود و خطر زمین خوردن را به صفر می رساند. تحقیقات نشان دهنده این است که ورزش هایی که موجب درگیر شدن عضلات راست کننده ستون فقرات پشتی می شوند می توانند خمیدگی پشت را کاهش دهند و سبب بهبودی تعادل بدن نیز شوند. همچنین این ورزش ها موجب کاهش خطر زمین خوردگی می شوند. به طور کلی می توان گفت که افراد مبتلا به پوکی استخوان می توانند با این وسیله موجب افزایش کیفیت زندگی خود شوند.

قوزبند

برای افراد مبتلا به پوکی استخوان ورزش هایی که در آنها کمر خم می شود، مفید نیست؛ بلکه احتمال شکستگی در ستون فقرات را افزایش می دهد. در حال حاضر قوزبندهایی وارد بازار شده اند که حس تعادل عمیق را تحریک می کنند و به فرد هشدار می دهند که کمر خود را راست نگه دارد تا ستون فقرات او راست شود. به کارگیری قوزبندهای وزنه دار می تواند موجب کاهش خطر زمین خوردن شوند و برای افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند مفید است.

آیا فروش تردمیل به افراد دارای پوکی استخوان کمک می کند؟

معابر و سطوح راه رفتن افراد در کیفیت زندگی افرادی که دچار بیماری پوکی استخوان هستند مهم است. در صورتی که این سطوح پیاده روی نامناسب باشند، راه رفتن روی دستگاه ورزشی تردمیل بیش از راه رفتن روی زمین به چنین افرادی پیشنهاد می شود. برخی از افراد تصورشان این است که به علت درد زانو و پاهای خود، نباید از دستگاه تردمیل استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که چنانچه انجام ورزش های هوازی و راه رفتن به سلامت عمومی بدن کمک می کند و برای آن سودمند است؛ استفاده از دستگاه ورزشی تردمیل نیز مناسب برای همه افراد جامعه است. در واقع مشکلی نیست که همه افراد جامعه از این دستگاه ورزشی استفاده کنند. هر فردی با توجه به شرایط خود می تواند برنامه درستی برای خود در نظر بگیرد تا بتواند از این دستگاه ورزشی استفاده کند.

آنچه که بهتر است در پایان این مقاله بدانید

افرادی که به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند باید بیشتر مراقب خود باشند. این افراد باید تنظیم ارتفاع تخت خود را همواره مد نظر قرار دهند. همچنین در مواقعی مانند استفاده از سرویس بهداشتی نیز باید مراقب باشند تا دچار زمین خوردگی نشوند. فضای رفت و آمد این افراد نیز در هنگام شب باید از نور مناسبی برخوردار باشد تا احتمال برخورد با اجسام کاهش پیدا کند و همچنین سر خوردن و سقوط افراد نیز رخ ندهد. مهم ترین موضوع درباره برنامه تمرینات ورزشی این است که در کنار سلامت جسمی که از فواید ورزش است افراد از سلامت روحی نیز برخوردار باشند. این مقاله به موضوع استفاده افراد دارای پوکی استخوان از دستگاه تردمیل پرداخته است. با توجه به مطالب ارائه شده در مقاله می توان به عنوان یک نتیجه کلی بیان کرد که فروش تردمیل به افراد دارای پوکی استخوان مفید و موثر است و در واقع می تواند برای وضعیت آنها کمک کننده باشد.

خرید و فروش تردمیل در مجموعه هایپرجیم

فروشگاه اینترنتی هایپرجیم به عنوان یک فروشگاه خرید و فروش تجهیزات ورزشی معتبر می تواند دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ثابت، تردمیل، اسکی فضایی، مبل و صندلی ماساژ را در مدل ها و برندهای مختلف به مشتریان خود ارائه کند. متقاضیان و علاقه مندان نیز می توانند با مراجعه به این فروشگاه، ضمن مشاهده محصولات مختلف، آنها را با بودجه و نیاز خود مطابقت دهند. پس از آن نیز می توانند برای انتخاب و خرید محصول اقدام کنند. امکان خرید و فروش تردمیل در این مجموعه به صورت حضوری و غیرحضوری وجود دارد تا مشتریان بتوانند طبق موقعیت خود از هر دو روش بهره مند شوند. ارسال و تحویل تجهیزات ورزشی در تهران رایگان است. همچنین تحویل تجهیزات ورزشی در شهرستان تا باربری شهر رایگان خواهد بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()