09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 فروردین 1401 در ساعت 31 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از افراد از تردمیل استفاده می کنند بدون اینکه از سلامت قلب خود اطمینان داشته باشند. بسیار دیده شده است که افراد از مشکل قلبی رنج می برند و بدون آگاهی از آن اقدام به دویدن روی تردمیل می کنند و احتمال ایست قلبی را در خود افزایش می دهند. نکته ای که اکثر مردم از آن آگاه نیستند، این است که تستی به نام تست استرس وجود دارد و برای آگاهی از ظرفیت و سلامتی قلب خود می توانید آن را انجام دهید. اگر می خواهید بیشتر با این تست آشنا شوید، در تردمیل آنلاین با ماه همراه باشید.

تست استرس قلب یا تست تردمیل برای قلب چیست؟

این تست نشان می دهد که عملکرد قلب در مواجهه با فعالیت های فیزیکی چگونه است. نام دیگر آن تست تردمیل برای قلب است. دلیل انجام این تست واضح است. به هنگام فعالیت ورزشی قلب به تکاپوی بیشتری می افتد و فشار بیشتری را تحمل می کند. این تست قادر است که اختلال در عملکرد قلب را شناسایی کند و به این شکل انجام می شود که فرد روی تردمیل قرار می گیرد و به هنگام حرکت ریتم قلب، فشار خون و نحوه تنفس بررسی می شود. این تست زمانی توصیه می شود که شما یکی از نشانه های مشکلات قلبی را داشته باشید، اما بهتر است حتی در صورت نبود این نشانه ها نیز حداقل یک بار این تست را انجام دهید. انجام این تست در نهایت تشخیص سلامت قلب شما و بیماری های قلبی می شود.

چرا تست استرس قلب انجام می شود؟

به دلایل زیر ممکن است پزشک برای شما تست استرس را ضروری بداند:
• تشخیص بیماری عروق کرونر: این عروق خون، اکسیژن و مواد دیگر را به قلب منتقل می کند. در این نوع بیماری قلبی این عروق به دلیل تجمع کلسترول و مواد دیگر تخریب می شوند.
• مشکل در ریتم قلب: با این تست اختلال در ریتم و ضربان قلب تشخیص داده می شود. این اختلال سبب می شود قلب شما تند، آهسته یا نامنظم بزند.
• شیوه درمان اختلالات قلبی: اگر مشکل قلبی شما از قبل تشخیص داده شده باشد، این تست به پزشکان کمک می کند که شیوه درمان مناسب را بیابند.

عوارض احتمالی

این تست به صورت کلی ضرری ندارد، اما در بعضی شرایط عوارضی بر جای می گذارد.
• کاهش فشار خون: افت فشار خون ممکن حین انجام این تست یا بعد از آن اتفاق بیفتد و در کنار آن احساس سرگیجه نیز داشته باشید. بعد از انجام آن وضعیت به حالت عادی بازمی گردد.
• ریتم نامرتب قلب: در طول تست ممکن است قلب به شکل نامرتب بتپد. این مشکل با متوقف کردن تست از بین می رود.
• حمله قلبی: این عارضه بسیار نادر است، اما مشاهده شده است که حین انجام تست حمله قلبی برای عده ای رخ می دهد.

چطور خود را برای تست آماده کنیم؟

قبل از انجام تست نباید چیزی بخورید و بنوشید. همینطور سیگار نیز نباید بکشید. یک روز قبل نباید از کافیین استفاده کنید که در جواب تست اختلال ایجاد نشود. اگر در حال مصرف دارویی خاص هستید، از پزشکتان بپرسید آیا مصرف آن قبل از تست تداخل ایجاد خواهد کرد. اگر مبتلا به بیماری آسم هستید اسپری آسم خود را همراه خود داشته باشید.

در تست چه اتفاقی می افتد؟

یک جلسه از این تست ۱ ساعت یا کمتر زمان می برد. وسیله ای که در این تست استفاده می شود، اغلب تردمیل است، اما از دوچرخه ثابت نیز استفاده می شود. در صورتی که به هر دلیلی نتوانید به شکل فیزیکی این تست را انجام دهید، دارویی وارد بدن شما می شود که وضعیتی مشابه فعالیت فیزیکی برای قلب شما ایجاد می کند.

قبل از تست

پزشک قبل از انجام تست باید در جریان سابقه پزشکی شما قرار بگیرد. به این ترتیب متوجه می شود که چه شدتی از ورزش برای تست لازم است. پزشک همچنین وضعیت قلب و ریه شما را نیز بررسی می کند.

در طول تست

در طول این تست یک تکنیسین الکترودهایی را روی قلب پا و بازوهای شما قرار می دهد. اگر موهای این قسمت از بدن خود را اصلاح کنید، الکترودها بهتر به بدن متصل می شوند. سیم های متصل به الکترودها اطلاعات بدن را وارد کامپیوتر می کنند. در این تست فشار خون شما نیز چک می شود. یکی دیگر از مراحل این تست تنفس در یک تیوب است. تمرینات را ابتدا آهسته آغاز می کنید و به تدریج شدت آن بیشتر می شود. در حین تمرین می توانید از دسته های تردمیل برای حفظ تعادل خود استفاده کنید. این تمرین را تا حدی ادامه می دهید که ریتم قلب شما به حد معینی برسد یا تا زمانی که دیگر قادر به ادامه تمرین نباشید.

بعد از تست

بعد از انجام تست شما باید تا چند لحظه بی حرکت باقی بمانید و سپس دراز بکشید در حالی که همچنان الکترودها به شما متصل هستند. در این حالت پزشک متوجه هرگونه اختلال در ضربان قلب می شود. با پایان تست می توانید به انجام فعالیت های روزانه بپردازید، البته اگر مشکلی برای قلب پیش نیامده باشد.

نتایج تست

اگر نتایج این تست سلامت بدن شما را آشکار سازد، احتیاجی به آزمایش های بیشتر نخواهد بود. در غیر این صورت آزمایش های بیشتری برای شما توصیه می شود که دقت بیشتری دارند. اگر نتایج نتایج نشان دهند که از یک مشکل قلبی رنج می برید، پزشک درمان را آغاز خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله شما را با تست تردمیل برای قلب یا تست استرس قلب آشنا کردیم. اگر قصد دارید به شکل حرفه ای با تردمیل کار کنید، فشار زیادی به قلب شما وارد خواهد شد و احتمال حمله قلبی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است با انجام این تست از سلامت قلب اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()