09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 20 فروردین 1401 در ساعت 29 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر انواع تردمیل را امروزه دیگر همگان می شناسند. چه در باشگاه در برخورد با تردمیل باشگاهی باشد چه تردمیل در خانه و با تردمیل خانگی. انواع تردمیل ها در مدل ها و طرح های گوناگون با امکانات متنوع، یکی از در دسترس ترین گزینه ها برای ورزش است. شما می توانید به راحتی از این وسیله در محیط باشگاه برای گرم کردن بدن خود استفاده کنید. همچنین می توانید با خرید تردمیل برای منزل در هزینه ها صرفه جویی کنید و همه اعضای خانواده را به ورزش تشویق کنید. در این راه می توانید از هایپرجیم یاری بگیرید. درست است که این وسیله برای ورزش، لاغری و تناسب اندام بسیار مفید است، اما در هنگام به کارگیری تردمیل باشگاهی باید نکاتی را رعایت کنید، زیرا بسیاری از افراد مجاز به استفاده از این وسیله نیستند و نباید از هیچ یک از انواع تردمیل استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا این افراد را به شما معرفی کنیم.

چه کسانی نباید از تردمیل باشگاهی استفاده کنند؟

تردمیل نیز همانند هر وسیله ورزشی دیگری مزایا و معایبی دارد. بسیاری از افراد این نکته را مد نظر قرار نمی دهند که این وسیله راه رفتن عادی را شبیه سازی می کند. این دستگاه دستگیره هایی در اطراف و جلو دارد تا فرد در هنگام راه رفتن از آن استفاده می کند و سرعت خود را با آن تنظیم می کند. اما باید بدانیم که مانند راه رفتن در فضای آزاد ما باید دستانمان را رها کنیم و به موازات بدن خود قرار دهیم. ورزش کردن با این وسیله بسیار لذت بخش است و به سادگی می توان با رعایت این نکات از بروز آسیب در بدن جلوگیری کرد. با این حال،  افراد زیر نمی توانند از این وسیله استفاده کنند و در هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی باید این شرایط را در نظر بگیرید.

کسانی که زانو درد دارند

از هر وسیله باید به صورت درست استفاده کرد و اگر ما در استفاده از هر وسیله نکات لازم را رعایت نکنیم به بدنمان آسیب می زنیم. اگر ما نکات اصولی در استفاده از تردمیل را رعایت کنیم، این دستگاه برای ما فواید بسیاری خواهد داشت. از جمله کسانی که نمی توانند از تردمیل استفاده کنند افراد مبتلا به زانو درد هستند. هنگامی که شما از این دستگاه ورزشی استفاده می کنید ممکن است دچار هیجان شده باشید و سرعت خود را افزایش دهید یا بخواهید از شیب بیشتر استفاده کنید. تمامی این موارد به زانو شما آسیب می زند و اگر مبتلا به درد هستید، شدت آن را بیشتر می کند. اگر شما می خواهید هنگامی که از این وسیله ورزشی استفاده می کنید دچار زانو درد نشوید، بهتر است مدت زمان ورزش خود را به کمتر از 20 دقیقه کاهش دهید و از سرعت های کم استفاده کنید.

سالمندان

سالمندان عزیز و محترم جزء آن دسته از افرادی هستند که در هنگام فروش تردمیل باید سن آن ها را در نظر داشت. به خاطر کهولت سن، حفظ تعادل در این افراد بسیار سخت است و امکان آسیب دیدن و صدمه به آنها وجود دارد. البته بهتر است سالمندان با پزشک خود مشورت کنند. هنگامی که پزشک مجوز استفاده از این وسیله را بدهد، سالمندان می توانند با سرعت کم و بدون شیب روی آن راه بروند.

فروش تردمیل باشگاهی به این افراد نباید صورت بگیرد

درست است که تردمیل وسیله ورزشی جالب و مفرحی برای تمامی اعضای خانواده است، اما باید در به کارگیری آن وضعیت خود را نیز در نظر بگیرید تا سبب آسیب رسیدن به بدن نشوید. در ادامه لیست کسانی را آورده ایم که نباید از تردمیل استفاده کنند.

• کسانی که مبتلا به آرتروز هستند، ساییدگی غضروفی یا ساییدگی ستون فقرات دارند.
• افرادی که چاق هستند و اضافه وزن دارند و به اصطلاح می توان گفت شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 30 است.
• کسانی که منیسک آنها بر اثر حادثه پاره شده است یا حتی سابقه جراحی روی آن به خصوص منیسک خارجی زانو دارند.
• افرادی که دچار آسیب دیدگی و پارگی درمان نشده در رباط صلیبی زانو هستند، نباید از تردمیل استفاده کنند.
• افرادی که سابقه جراحی برای دیسک کمر دارند یا تعویض مفصل انجام داده اند نباید به هیچ وجه از این وسیله استفاده کنند.
• سالمندانی که حفظ تعادل برایشان بسیار سخت است.
• افرادی که مچ پاهایشان دائم پیچ می خورد.
• افرادی که دچار عوارضی مانند سرگیجه، افت فشار و قند هستند.

در مجموع سالمندان، خانم های باردار و افرادی که مبتلا به درد زانو هستند، به خصوص کسانی که زانوی پرانتزی دارند و افراد مبتلا به پوکی استخوان نباید از تردمیل استفاده کنند. پس در هنگام خرید تردمیل باید به این موارد توجه کنیم. تنها گروهی که نمی توانند از این وسیله استفاده کنند، افرادی هستند که مبتلا به مشکلات مفاصل و استخوانی هستند و چون در هنگام دویدن و راه رفتن بر این وسیله به پاها فشار زیادی وارد می شود احساس درد می کنند به خصوص افرادی که مفاصل آنها خشک است، ورم دارد یا درد می کند. پس اگر دچار مشکلات مفصلی هستید بهتر است به جای استفاده از تردمیل از اسکی فضایی یا الپتیکال بهره ببرید، زیرا این وسیله ورزشی فشار کمتری به زانو وارد می کنند و برای این دسته از افراد مناسب تر است. تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی کارا به جز در گروه های گفته شده، برای تمامی افراد مناسب است. حتی بیماران قلبی با رعایت احتیاط می توانند از آن استفاده کنند که در این باره نظر پزشک بسیار مهم است. این وسیله برای افرادی که دچار سکته مغزی شده اند بسیار مناسب است و باعث بازتوانی عضلات ضعیف شده آنها می شود.

کلام آخر

امروزه تردمیل در مقام در دسترس ترین وسیله برای تناسب اندام در همه فروشگاه ها و مراکز ورزشی عرضه می شود. این وسیله در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که استفاده آن را برای همگان محدود می کند. ما در این مقاله این گروه از افراد را برای شما توضیح داده ایم تا با احتیاط بیشتری عمل کنید. پس در هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی به این موارد توجه کنید و بدانید که افرادی که مشکلات مفصلی دارند نمی توانند آزادانه از تردمیل استفاده کنند، چون فشار زیادی بر مفاصل آن ها وارد می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()