09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 فروردین 1401 در ساعت 2 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا خرید تردمیل آبی برای درمان رماتیسم مفصلی فکر خوبی است؟ انواع متفاوتی از تردمیل در بازار موجود است. یکی از جدیدترین انواع آن تردمیل آبی است که بیشتر جنبه درمانی دارد و به تردمیل بدون موتور نیز مشهور است. به دلیل کاهش وزن در آب فشار کمتری به مفاصل و زانوها وارد می شود. همین ویژگی آن را برای افرادی که از ناراحتی های مفصلی رنج می برند ایدئال ساخته است. این مقاله در تردمیل آنلاین به بررسی استفاده از تردمیل آبی برای درمان رماتیسم مفصلی اختصاص یافته است.

آیا خرید تردمیل آبی برای رماتیسم مفصلی مفید است؟

تردمیل آبی یکی از جدیدترین انواع تردمیل است که افراد آسیب دیده می توانند با خرید تردمیل آبی یا استفاده از آن در باشگاه های مخصوص برای درمان خود از آن کمک بگیرند. ظاهر این وسیله به این صورت است که دستگاه در محفظه ای بزرگ از آب قرار گرفته است و افراد روی آن حرکت می کنند. مزیتی که این تردمیل نسبت به تردمیل های عادی دارد این است که افراد می توانند حرکات ورزشی را بدون وارد آمدن فشار به پا ها و زانوهای خود، انجام دهند. همه می دانیم که به هنگام راه رفتن و دویدن بیشترین فشار به مفاصل وارد می شود. حال تصور کنید فردی از رماتیسم مفصلی رنج می برد و از تردمیل عادی برای ورزش کردن استفاده می کند. استفاده از تردمیل معمولی درد او را دوچندان می کند، چون فشار زیادی به مفاصل تحمیل می شود.

درمان رماتیسم مفصلی با تردمیل آبی

درمان رماتیسم مفصلی شیوه های متفاوتی دارد. یکی از بهترین آن ها ورزش در آب است که می تواند با تردمیل آبی انجام شود.
درمان های دیگر این بیماری عبارت هستند از:
• طب سنتی
• ماساژدرمانی
• فیزیوتراپی
• داروهایی مانند کورتیکواستروئید
• جراحی

دیگر مزایای خرید تردمیل آبی چیست؟

این نوع از تردمیل به سالمندان کمک می کند که بدن آن ها قوای خود را بازیابند و تعادل خود را هنگام راه رفتن حفظ کنند. فشار هیدرواستاتیک در اطراف بدن شما فشار و التهاب را از روی مفاصل شما برمی دارد، خشکی مفاصل را از بین می برد و آن ها را منعطف می کند.

معایب خرید تردمیل آبی چیست؟

این دستگاه قیمت بسیار گزافی دارد. به خاطر طراحی مخصوص وزن بسیار سنگینی نیز دارد و فضای زیادی را اشغال می کند. بنابراین شاید بهتر باشد از آن در باشگاه ها استفاده کنید تا در خانه.

رماتیسم مفصلی چیست؟

برای درک مزیت خرید تردمیل آبی برای درمان رماتیسم مفصلی باید با این بیماری نیز آشنا شویم. رماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی به شمار می آید. در بیماری های خود ایمنی بدن به خود حمله می کند. در این بیماری به خصوص سیستم ایمنی به پوشش اطراف مفاصل حمله می کند و باعث التهاب استخوان می شود. این ورم با درد و آسیب های دیگر همراه است. رماتیسم مفصلی می تواند بر دیگر اعضای بدن مانند چشم، و عروق خونی تاثیر بگذارد. علت ابتلا به این بیماری برای پزشکان ناشناخته است، اما پزشکان حدس می زنند که بیماری های لثه، سیگار کشیدن، چاقی عوامل احتمالی آن باشند. پزشکان تاکید می کنند که این بیماری در مراحل ابتدایی درمان شود. در این صورت از آسیب های بیشتر جلوگیری به عمل می آید. این بیماری اغلب در شانه، زانو و گردن نمایان می شود و افراد زیادی در جهان به آن مبتلا هستند. بعد از ۵۰ سال نمایان می شود و در زنان شایع تر است تا مردان. در ابتلا به رماتیسم مفصلی سابقه خانوادگی و ژنتیک نیز باید در نظر گرفته شود. یعنی اگر یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به این بیماری باشد، احتمالا شما نیز مستعد آن خواهید بود. یکی دیگر از عواملی که شما را مستعد این بیماری می کند، آسیب دیدگی در ناحیه مفاصل است. اگر مفاصل زانو یا شانه خود را جراحی کرده باشید یا آسیب دیده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوید.

علائم رماتیسم مفصلی چیست؟

علائم رماتیسم مفصلی متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد، اما علائم شایع آن عبارت است از:
• احساس درد، ورم، خشکی در مفاصل اعضای مختلف بدن مثل مچ ها و انگشت ها.
• درد در مفاصل دیگر اعضای بدن مانند پا، گردن، شانه و آرنج.
• درد این بیماری به گونه ای است که بعد از استراحت شدید می شود.

رماتیسم مفصلی را چگونه تشخیص می دهند؟

این بیماری از شیوه های متفاوتی تشخیص داده می شود.
• آزمایش خون
• رادیولوژی
• معاینه فیزیکی
• سونوگرافی

در پایان

در این مقاله به بررسی خرید تردمیل آبی مخصوصا برای بیماران مبتلا به رماتیسم مفصلی پرداختیم. در این بیماری خود ایمنی مفاصل قسمت های مختلف بدن درگیر می شوند و ایجاد درد و التهاب برای قسمت های مختلف بدن می کند. انجام فعالیت هایی مثل دویدن برای این بیماران همراه با درد خواهد بود. این نوع از تردمیل به عنوان یک وسیله درمانی برای این دسته از افراد توصیه می شود. مزیت استفاده از آن در این است که وزن بدن در آب کاهش می یابد و در نتیجه فشار کمتری به عضلات وارد می شود. این افراد می توانند عضلات خود را تقویت کنند و درد ناشی از این بیماری را کاهش دهند. اما یکی از معایب این دستگاه قیمت گران و ابعاد بزرگ آن است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()