09377000080
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 اسفند 1400 در ساعت 5 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تردمیل از بهترین وسیله هایی است که مردم از آن برای کاهش وزن، تقویت عضلات و صدها فایده دیگر برای بدن خود استفاده می کنند. اما نکته ای که اکثر مردم در نظر نمی گیرند این است که این وسیله چندان هم بی خطر نیست. اتفاقا یکی از اتفاقات ناگوار هنگام استفاده از تردمیل سقوط افراد از این دستگاه است، که می تواند منجر به آسیب هایی بعضا جبران ناپذیر شود. طراحان برای به حداقل رساندن این آسیب ها یک کلید ایمنی در آن تعبیه کرده اند. در ادامه این مقاله در تردمیل آنلاین به بررسی این قطعه در این وسیله خواهیم پرداخت.

کلید ایمنی تردمیل چگونه عمل می کند؟

انواع گونگاونی از این نوع کلید در انواع گوناگون تردمیل ها وجود دارد. سازوکار همه مشابه هم است. به این صورت که با خارج شدن کلید از محل خود تردمیل از حرکت بازمی ایستد. اغلب آن ها اینگونه هستند که کلید به وسیله یک بند یا چیزی مانند آن به فردی که در حال استفاده از تردمیل است وصل می شود. حال اگر فرد از روی آن سر بخورد و سقوط کند، کلید نیز از جایش کنده می شود و این دستگاه متوقف می شود. به این ترتیب از آسیب به دونده جلوگیری می شود. علاوه بر این، نبود این کلید در آن سبب می شود که این وسیله کار نکند. در نتیجه کودکان نمی توانند بدون حضور والدین از آن استفاده کنند.

کلید ایمنی مغناطیسی

یکی از بهترین نوع کلید ایمنی کلی مغناطیسی یا آهنربایی است. در این نوع کلید یک آهنربا است که قطعه آهنی را به درون می کشد و طی آن موتور به حرکت درمی آید. اگر این کلید گم شود، می توانید به راحتی یک قطعه مغناطیسی را جایگزین آن کنید.

کلید ایمنی جایگذاری

نوع دیگری از این کلیدها اینگونه عمل می کند که کلید در یک حفره قرار می گیرد. جنس آن معمولا پلاستیکی است و با وصل شدن سوییچ را در تردمیل به حرکت در می آورد. اگر این قطعه پلاستیکی را گم کنید، می توانید یه قطعه پلاستیکی را جایگزین آن کنید که بتوانید دوباره موتور را به حرکت بیندازید.

کلید میله ای

گروه دیگری از این کلید ها به شکل میله ای هستند که دو الکترود را به هم وصل می کنند که در این صورت موتور به حرکت می افتد. جنس اطراف این کلید از پلاستیک است. در صورت گم کردن آن باید کلید دیگری خریداری شود. در صورت گم کردن کلید دقت داشته باشید که کلید جدید با دستگاه شما سازگاری داشته باشد.

آیا تردمیل در نبود کلید کار می کند؟

بیشتر تردمیل ها در صورت وجود کلید ایمنی به کار می افتند، چون ایمنی تردمیل زمانی تامین می شود که کلید در دستگاه قرار نداشته باشد و متوقف شود. در صورت گم کردن آن می توانید از بازار نمونه دیگری را خریداری کنید. اگر می خواهید این وسیله ورزشی بدون کلید کار کند، می توانید تغییراتی در سیم کشی دستگاه خود به وجود آورید. برای این منظور باید قسمت کنترل تردمیل را دستکاری کنید و برنامه ریزی دستگاه را مجددا انجام دهید. البته برای انجام این کار بهتر است حتما از فردی متخصص کمک بگیرید، چراکه ممکن است به خود یا به دستگاه آسیب برسانید.

از کجا بخریم؟

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید، این است که اگر در صورت گم کردن این کلید آن را از کجا خریداری کنم؟ خوشبختانه سازوکار و نحوه ساخت این کلید به هیچ عنوان پیچیده نیست. اینگونه طراحی شده اند که اکثر آن ها در انواع تردمیل ها استفاده شود. یعنی لازم نیست کلید مخصوص تردمیل خودرا خریداری کنید. کاری که باید برای تهیه کلید انجام دهید، این است که از فروشگاه های آنلاین یا عادی یکی از آن ها را تهیه کنید. در صورتی که از این طریق نتوانستید یکی از آن ها را خریداری کنید، راه حل دیگری نیز وجود دارد که ما آن را چندان توصیه نمی کنیم. می توانید یک کلید بسازید، اما بهتر است از فرد متخصص یا تعمیرکار تردمیل بخواهید این کار را انجام دهد.

ایمنی تردمیل

در این مقاله اشاره کردیم که کلید ایمنی بخشی است که توسط آن ایمنی تردمیل تامین می شود. اما ایمنی این دستگاه تنها از طریق این کلید تامین نمی شود. اندازه تسمه به گونه ای طراحی شده است که شما بتوانید به راحتی روی آن بدوید. این اندازه متفاوت است پس باید تردمیل با تسمه مناسب خود را انتخاب کنید. در تردمیل دسته هایی تعبیه شده است که با گرفتن آن ها شما می توانید تعادل خود را حفظ کنید. در انتها توصیه می کنیم خود شما نیز در تامین امنیت خود روی این دستگاه کوشا باشید و از کفش مناسب برای دویدن استفاده کنید.

در پایان

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از اصلی ترین و در عین حال ساده ترین اجزای یک تردمیل آشنا کنیم که بهتر از خود محافظت کنید و با یکی از امکانات این دستگاه بیشتر آشنا شوید. کلید ایمنی از شما در برابر آسیب محاظت می کند. با کنده شدن آن دستگاه خاموش می شود و شما در اثر سقوط آسیب نخواهید دید. این کلید انواع متفاوتی دارد و در صورت گم کردن آن می توانید یک نمونه دیگر جایگزین کنید. تردمیل در صورتی کار می کند که کلید در مکان خود قرار گرفته باشد . این کلید تردمیل را به وسیله ای امن برای کودکان تبدیل می کند. این وسیله بدون کلید هم قادر به حرکت خواهد بود. اما برای به حرکت در آوردن آن باید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()